عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

الزامات

با عنايت به اين كه ارزشيابي نظام آموزش و پرورش بايد در دو سطح دروني و بيروني انجام شود، ضرورت دارد ساز و كارهاي مناسب آن براساس شاخص‌هاي اين مجموعه به شرح زير فراهم گردد.
الف) وزارت آموزش و پرورش موظف است:
1ـ آيين‌نامه و دستورالعمل‌هاي اجرايي لازم را، حداكثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ اين مصوبه، تهيه نمايد.
2ـ برنامه آموزش نيروي انساني و اقدام‌هاي لازم براي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني مناسب را پيش‌بيني و اجرا كند.
3ـ منابع، اعتبارات و تسهيلات موردنياز را براي اجراي مطلوب اين مصوبه تأمين نمايد.
4ـ گزارش ارزشيابي دروني را در دوره‌هاي زماني دو ساله به دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش ارايه كند.
5 ـ در ارايه داده‌ها و اطلاعات موردنياز نهايت همكاري را با دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش به عمل آورد.
ب) دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش موظف است:
1ـ پس از گذشت دو سال از اجراي اين مصوبه نسبت به اعتباريابي شاخص‌ها و ارزيابي از روند و نحوه اجراي ان اقدام نموده و نتايج حاصله را به شوراي عالي آموزش و پرورش گزارش نمايد.
2ـ گزارش جامعي از ارزشيابي عملكرد نظام آموزش و پرورش بر مبناي شاخص‌هاي اين مصوبه در دوره‌هاي زماني سه ساله تهيه و به شوراي عالي آموزش و پرورش ارايه كند.
3ـ منابع و اعتبارات لازم را براي اعتباريابي شاخص‌ها و اجراي ارزشيابي تأمين نمايد.
موضوع: شاخص‌هاي ارزشيابي نظام آموزش و پرورش در هفتصد و شصتمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 1386/11/23 به تصويب رسيد.
دبير شورا ‌ـ بهرام محمديان رييس جلسه ـ عليرضا علي‌احمدي
شاخص‌هاي ارزشيابي نظام آموزش و پرورش مورد تأييد است.