عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده (10):

ارزشيابي از رفتار دانش‌آموز در هر نوبت بر اساس ميزان رعايت مقررات از سوي او، توسط مدير و با نظرخواهي از معاون، مربي تربيتي، اولياي دانش‌آموزان و بر اساس گزارشهاي واصله از معلمان و ساير کارکنان مدرسه انجام مي‌شود. گزارش وضعيت انضباط به صورت کيفي بوده و شامل يکي از موارد « عالي» ، « بسيار خوب» ، « خوب» و « نياز به راهنمايي و تلاش بيشتر» مي‌باشد.
تبصره 1ـ نحوه و سهم هريک از عوامل مذکور در تعيين نمره انضباط را شوراي مدرسه تعيين مي‌کند.
تبصره 2ـ در مواردي که وضعيت انضباطي دانش‌آموز حاکي از « نياز به راهنمايي و تلاش بيشتر» است، موارد به ولي وي گزارش مي‌شود.
تبصره 3ـ وضعيت انضباط در محاسبه معدل ارزشيابي منظور نمي‌شود ولي در کارنامه تحصيلي و دفتر ثبت ارزشيابي درج مي‌گردد.
تبصره 4ـ براي شركت‌كنندگان در ارزشيابي ورودي(تعيين پايه)، داوطلبان آزاد، طرح جامع، دانش‌آموزاني كه از جهش تحصيلي استفاده مي‌كنند و دانش‌آموزاني که در شرايط سني بالاتر از سن متعارف خود قرار دارند و در شهريور ماه به صورت يک نوبتي در ارزشيابي پايه بالاتر شرکت مي‌کنند، نمره انضباط منظور نمي‌گردد.