ماده (2): اهداف
در دوره راهنمايي تحصيلي، ارزشيابي دانشآموزان مبتني بر اصول حاكم بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي با تأكيد بر اهداف زير انجام ميگردد:
1ـ2ـ جمعآوري و توليد اطلاعات براي اصلاح برنامهها و روشهاي آموزشي.
2ـ2ـ حصول اطمينان از تحقق يادگيري در دانشآموزان براي ارتقاي آنان به پايه يا دوره تحصيلي بالاتر.
3ـ2ـ اصلاح و بهبود فرايند ياددهي ـ يادگيري.
4ـ2ـ ايجاد مهارت خودارزيابي به صورت فردي و گروهي در دانشآموزان.
5 ـ2ـ تشخيص و پرورش استعدادها، علايق و خلاقيت دانشآموزان به منظور راهنمايي آنان در فعاليتهاي حال و آينده.
6 ـ2ـ ايجاد التزام به رشد همه جانبه دانشآموزان و رعايت اصل تفاوتهاي فردي در فرايند ياددهي ـ يادگيري.
7ـ2ـ اميد آفريني و تقويت اعتماد به نفس در دانشآموزان.