ماده واحده ـ
از تاريخ تصويب اين قانون درآمد حاصل از حقالتحرير دفاتر اسناد رسمي موضوع ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب1354/4/25 به شرح زير پرداخت خواهد شد:
1 ـ به منظور تأمين وجوه لازم جهت اجراي مواد 10، 11، 57 و 68 قانون دفاتر اسناد رسمي، دفاتر اسناد رسمي مكلفند همه ماهه ده درصد ازحقالتحرير دريافتي را به حساب مربوط به بيمه و بازنشستگي و ازكارافتادگي و امور رفاهي و درماني سردفترداران و دفترياران دفاتر اسناد رسمي وعائله تحت تكفل آنان پرداخت نمايند. نحوه پرداخت و بيمه و بازنشستگي و حساب مربوط به موجب آييننامهاي خواهد بود كه از طرف سازمان ثبتاسناد و املاك كل كشور تهيه و به تصويب رييس قوه قضاييه خواهد رسيد.
2 ـ پانزده درصد از حقالتحرير مصوب توسط سردفتر به دفتريار اول در مقابل اخذ رسيد پرداخت خواهد شد.
3 ـ قانون اصلاح پارهاي از مواد قانون دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفترداران و دفترياران مصوب 1371/3/3 به قوت خود باقي است.
4 ـ كليه قوانين و مقررات مغاير با اين قانون لغو ميشود.