ماده 4 ـ
اعمال مجازات بازنشستگي موضوع بند و) ماده 10 قانون رسيدگي به تخلفات اداري در مورد كارمنداني كه از لحاظ بازنشستگي و وظيفهمشمول قانون تأمين اجتماعي هستند منوط به اين است كه مستخدم حداقل داراي 20 سال سابقه خدمت دولتي بوده و حداقل مدت ده سال حق بيمهمربوط را به نرخ كامل پرداخته باشد. ميزان مستمري چنين كارمنداني از تاريخ ابلاغ رأي قطعي هيأتهاي رسيدگي به تخلفات اداري طبق ماده 77 قانونتأمين اجتماعي و تبصره آن برقرار ميشود و در هر حال از حداقل دستمزد كارگر عادي كمتر نخواهد بود.
تبصره 1 ـ هيأتهاي رسيدگي مكلفند قبل از اعمال مجازات بازنشستگي در خصوص مشمولين قانون تأمين اجتماعي، سوابق مربوط به پرداخت حداقل10 سال حق بيمه را در مورد اين قبيل كرامندان از واحدهاي سازمان تأمين اجتماعي احراز سپس اقدام به صدور رأي نمايند.
تبصره 2 ـ كارمنداني كه بر اساس قانون رسيدگي به تخلفات اداري و مقررات اين آييننامه بازنشسته ميشوند و پس از بازنشستگي در مؤسسات وكارگاههاي بخش خصوصي كه از لحاظ بازنشستگي و وظيفه مشمول قانون تأمين اجتماعي هستند اشتغال به كار يابند مستمري بازنشستگي آنانكماكان پرداخت ميگردد و حق بيمهاي از حقوق يا مزد مربوط به اشتغال مجدد آنان دريافت نخواهد شد.