از اول مرداد ماه 1386، خودروهاي سواري و وانت وارداتي و توليد داخل كه براي اولين بار شمارهگذاري ميشوند، بايد پايه گازسوز، دوگانهسوز يا بنزينسوز با مصرف سوخت شش (6) ليتر يا كمتر در يكصد (100) كيلومتر مسافت در چرخه تركيبي باشند. شمارهگذاري خودروهاي سواري و وانت بنزينسوز توليد داخل با مصرف سوخت بيش از شش (6) ليتر در يكصد (100) كيلومتر مسافت در چرخه تركيبي در اولين بار منوط به مجوز ستاد تبصره (13) قانون يادشده ميباشد. شمارهگذاري خودروهاي سواري و وانت بنزينسوز وارداتي بامصرف سوخت بيش از شش(6) ليتر در يكصد (100) كيلومتر مسافت در چرخهتركيبي در اولينبار، در ازاي اسقاط يك دستگاه خودرويفرسوده امكانپذير ميباشد.
تبصره1ـ
توليدكنندگان خودروي گازسوز موظفند از كيتهاي گازسوز پيشرفته (انژكتوري) استفاده نمايند.
تبصره2ـ
به منظور تشويق سرمايهگذاري در توليد مخازن گاز طبيعي فشرده در صورتي كه سازندگان خودرو اقدام به راهاندازي خط توليد مخزن نمايند تا سقف پنجاه درصد (50%) هزينه ماشينآلات نصب شده به صورت كمك بلاعوض اعطا خواهد شد.
تبصره3ـ
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران موظف است نسبت به درج عبارت گازسوز يا دوگانهسوز در اسناد خودروهاي گازسوز توليدي و وارداتي اقدام نمايد.