ماده 198 ـ
غير از مواردي كه در اين قانون براي تهيه آييننامههاي اجرايي مرجع خاصي مشخص شده است ستاد مشترك و وزارت دفاع ميتواننددر موارد ديگري كه ضروري تشخيص ميدهند نيز دستورالعملها و روشهاي اجرايي مربوط را تهيه و به موقع اجرا بگذارند.
ماده 199 ـ
بديهي است اختيارات فرماندهي كل محدود به موارد مصرحه در اين قانون نميباشد. همچنين در كليه مواردي كه در اين قانون صدوردستور يا تصويب امري از سوي فرماندهي كل در پي ارائه پيشنهاد از سوي مقامات يا مراجع ديگر ذكر شده است، اخذ تصميم فرماندهي كل منحصر بهارائه پيشنهادات مزبور نخواهد بود.
ماده 200 ـ
انتصاب در مشاغل فرماندهي از سوي فرماندهي كل محدود به پرسنل نظامي نميباشد.
ماده 201 ـ
رؤساي سازمانهاي عقيدتي سياسي و حفاظت اطلاعات در زمينههاي انتصابات ترفيعات، نقل و انتقالات، مأموريتها، تشويقات وتنبيهات و مرخصيهاي پرسنل سازمان خود از اختياراتي معادل فرماندهان نيروها برخوردار ميباشند.
ماده 202 ـ
اعضاء كميسيون ارزيابي مذكور در ماده 79 اين قانون در مورد پرسنل سازمان عقيدتي سياسي صرفاً از مسئولين سازمان مزبور و در موردپرسنل سازمان حفاظت اطلاعات صرفاً از مسئولين آن سازمان و در بند ج هيأت مذكور در ماده 104 اين قانون معاون اداري يا پرسنلي سازمان مربوط ياجانشين وي خواهند بود.
ماده 203 ـ
وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موظف است ظرف مدت 2 سال از تصويب اين قانون با همكاري فرمانده كل سپاه پاسدارانلايحه قوانين سپاه را تهيه و پس از تصويب هيأت وزيران جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم نمايد.